Lejek sprzedażowy - co to jest i... dlaczego jest Ci potrzebne?

Ścieżka jaką odbiorca przechodzi od momentu pierwszego kontaktu z firmą, aż do zakupu produktu lub usługi to lejek sprzedażowy / marketingowy / zakupowy (nazwy są różne, ale chodzi o to samo). Obrosło wokół niego mnóstwo mitów, a sprawa jest naprawdę prosta.

  • Twój główny cel to SPRZEDAŻ, tak? 
  • Zależy Ci na lojalnych klientach, którzy będą do Ciebie wracać, prawda?
  • Chcesz wycisnąć ze swojego Instagrama jak najwięcej i pozyskać klientów, a nie tylko obserwatorów, zgadza się?

Lejek sprzedażowy dostosowany do realiów Instagrama jest dokładnie tym, czego Ci potrzeba! 

 

Warto go wdrożyć w każdym biznesie, przy każdym produkcie, każdej usłudze, bo robi fantastyczne efekty! Co ważne – zbudowanie lejka da Ci korzyści zarówno krótko-, jak i długoterminowe. Jakie?

  • Sprzedaż będzie rosła,
  • Twoja marka zyska na popularności i rozpoznawalności, 
  • poziom zadowolenia i lojalności Twoich klientów stanie się nieporównywalnie wyższy,
  • Twoje działania zostaną uporządkowane, dzięki czemu zyskasz większą kontrolę nad swoim biznesem.

Zobacz, jak zbudować lejek na Instagramie - etapy lejka sprzedażowego

Słyszałeś kiedyś o AIDA? Pokażę Ci dzisiaj ulepszoną wersję tego modelu dopasowaną do realiów Instagrama i współczesnej sprzedaży. Ale od początku… AIDA to jeden z najbardziej popularnych typów lejka, który składa się z 4 etapów:

 

  1. Attention (zdobycie uwagi)
  2. Interest (zainteresowanie)
  3. Desire (pożądanie)
  4. Action (działanie)

Na wstępie potencjalny klient zapoznaje się z marką, później budujemy jego ciekawość, następnie pojawia się pragnienie skorzystania z oferty i wreszcie mamy to! Klient kupuje.

Bazując na 12 latach doświadczenia w marketingu i sprzedaży, mam dla Ciebie ulepszoną wersję modelu AIDA. Taką w sam raz na social media – szczególnie Instagram, dostosowaną do realiów polskiego rynku i  pozwalającą jeszcze bardziej zwiększyć konwersję, czyli sprzedaż. 

Gotowy poznać tajniki sprzedaży na Instagramie? Oto lejek dla Ciebie.

Lejkina_IG_model_aida_umiem_w_marketing

Sprawdź, jak wdrożyć lejek sprzedażowy na Twoim Instagramie!

Etap 1. Zdobycie uwagi

Pozwól się zauważyć! Zaproponuj potencjalnemu klientowi ciekawe dla niego treści dopasowane do jego problemów i potrzeb. Nie mów „kup”! To zdecydowanie zbyt wcześnie. Wymyśl chwytliwe nagłówki i postaraj się zrobić pierwszy krok ku budowaniu relacji – zupełnie jakbyś dobremu znajomemu opowiadał, co właściwie oferujesz i dla kogo to jest.

 

Etap 2. Zainteresowanie

Uwaga odbiorcy zdobyta. Czas więc na przejście do bardziej szczegółowych komunikatów i dostarczenie mu pierwszej porcji wartości. Potencjalny klient ma zapragnąć Twojego produktu/usługi. Jak to zrobić? Przeczytasz o tym tutaj – KLIK!

Etap 3. Sprzedaż

 

To ten moment, kiedy potencjalny klient staje się Twoim klientem. Nareszcie! Zobacz teraz, jak dobrze został przez Ciebie poprowadzony.

 

  1. Dzięki Twoim postom, reklamom, ogólnie publikowanym treściom, jest już gotowy na zakup.
  2. Wie, co może od Ciebie kupić i dlaczego warto.
  3. Jest w Twojej grupie docelowej, więc będzie zadowolony z produktu/usługi, bo to coś w sam raz dla niego.

Etap 4. Dosprzedaż

 

W budowanie Twojej relacji z klientem zainwestowałeś czas, pieniądze i energię, więc nie odpuszczaj, nawet kiedy widzisz już pieniądze na swoim koncie. Zadbaj o klienta, spraw, żeby poczuł się zauważony i… sprzedaj mu więcej! Tak po prostu. Gwarantuję, że z tej współpracy zadowolone będą obie strony.

Sprzedaż na Instagramie to żywioł, który przy użyciu kilku sztuczek można sprytnie okiełznać. Pomyślałam, że zechcesz te sztuczki poznać, więc zawczasu przygotowałam dla Ciebie artykuł „Sprzedawaj na Instagramie dzięki modelowi AIDA 2.0”.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie działania płatne i bezpłatne warto wdrożyć na każdym etapie lejka sprzedażowego, już teraz kliknij TUTAJ.

Teorię mamy za sobą, więc przejdźmy do działania! 

Jeśli…

  • chcesz dowiedzieć się, jakie działania organiczne i płatne dadzą Ci najlepsze efekty na każdym etapie Twojego lejka,
  • chcesz wdrożyć lejek sprzedażowy na Instagramie szybko i skutecznie dzięki instrukcji krok po kroku i obszernym kartom pracy,
  • potrzebujesz dowiedzieć się o procesie sprzedaży na Instagramie jeszcze więcej,
  • planujesz zwiększyć sprzedaż od zaraz i na długo,
  • chcesz pozyskiwać nowych klientów i lojalizować obecnych

Już teraz dołącz do mojego kursu „Skuteczne lejki sprzedażowe na Instagramie” i zaczynamy!